Известие

Collapse
No announcement yet.

Притрисане при вкючване/изключване на перката

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Притрисане при вкючване/изключване на перката

    Здравейте колеги,
    Искам да попитам нормално ли е при влкючване/изключване на перката колата да притриса и оборотите да падат. Ако не е - какъв може да е проблемът, че си е неприятно усещането. Благодаря за отговорите
    Белисимата 156 1.8ТС 1999г.

  • #2
    Първоначално публикувано от itso_a Покажи съобщение
    Здравейте колеги,
    Искам да попитам нормално ли е при влкючване/изключване на перката колата да притриса и оборотите да падат. Ако не е - какъв може да е проблемът, че си е неприятно усещането. Благодаря за отговорите
    Май трябва да имаш още някой път същия ефект , при включване на фарове, климатик например. Перката лесно ли се върти на ръка? Защото това е от яка консумация, товареща алтернатора, а от там двигателя

    Comment


    • #3
      Колега,я дай жокер,кога тръгва перката?Когато колата премине 90градуса или без отношение към това?Да не се окаже,че климатикът ти е в режим auto и да се включва компресора,съответно и перката,щото ако е така,този ефект е очакван.
      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
        Колега,я дай жокер,кога тръгва перката?Когато колата премине 90градуса или без отношение към това?Да не се окаже,че климатикът ти е в режим auto и да се включва компресора,съответно и перката,щото ако е така,този ефект е очакван.
        Да, ама лека игра на оборотите, но ако е всичко наред няма притрисане от климатика, защото компа първо подготвя режима и след това го пуска

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от 33Dandy Покажи съобщение
          Да, ама лека игра на оборотите, но ако е всичко наред няма притрисане от климатика, защото компа първо подготвя режима и след това го пуска
          Както сам казваш,ако всичко е наред.
          Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
            Както сам казваш,ако всичко е наред.
            Ами аз му зададох въпроси по-горе, ама .... няма уточнения. Като мълчи защо ли пита въобще

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от 33Dandy Покажи съобщение
              Да, ама лека игра на оборотите, но ако е всичко наред няма притрисане от климатика, защото компа първо подготвя режима и след това го пуска
              И кой точно режим подготвя? Отваря дросела с 1 - 1.5 градуса според зависи от кое? А другото? Натоварване, напрежение, обороти, въздух, темепратура, аванс? И те ли така?
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #8
                Извинявам се за бавният отговор, но нямам постоянно достъп до нета. Това го прави, когато е включен климатикът. Озадачава ме, че това притрисане се появавя при включването и изключването на перката и интервала през който го прави. Значи при пуснат климатик на място перката се вкл., върти около 5сек. и се изкл., след около 10сек. цикълът се повтаря. Когато колата е загряла пак го прави, но интервалите са малко по-големи. Скоро свалях централната конзола и добре издухах датчика за температурата в купето, че беше насъбрал много гибердия, но това не реши проблемът. Нормално ли е при включен климатик, двигателят да е доста по-шумен и все едно някой от цилиндрите не работи? Преди месец съм сменял свещите и лулите, кабелите уж били наред...?

                ---------- Post added at 12:48 ---------- Previous post was at 12:44 ----------

                Забравих да отговоря, че се случва само при пуснат климатик. При пускане на фаровете няма такова нещо, а и перката се върти свободно на ръка според мен. При разклащането и, няма нещо откачено или нередно със захващането и. Благодаря за отговорите.
                Белисимата 156 1.8ТС 1999г.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от itso_a Покажи съобщение
                  Извинявам се за бавният отговор, но нямам постоянно достъп до нета. Това го прави, когато е включен климатикът. Озадачава ме, че това притрисане се появавя при включването и изключването на перката и интервала през който го прави. Значи при пуснат климатик на място перката се вкл., върти около 5сек. и се изкл., след около 10сек. цикълът се повтаря. Когато колата е загряла пак го прави, но интервалите са малко по-големи. Скоро свалях централната конзола и добре издухах датчика за температурата в купето, че беше насъбрал много гибердия, но това не реши проблемът. Нормално ли е при включен климатик, двигателят да е доста по-шумен и все едно някой от цилиндрите не работи? Преди месец съм сменял свещите и лулите, кабелите уж били наред...?

                  ---------- Post added at 12:48 ---------- Previous post was at 12:44 ----------

                  Забравих да отговоря, че се случва само при пуснат климатик. При пускане на фаровете няма такова нещо, а и перката се върти свободно на ръка според мен. При разклащането и, няма нещо откачено или нередно със захващането и. Благодаря за отговорите.
                  Колега,с това трябваше да почнеш.
                  Първо,притрисането е точно в момента,в който електромагнитния съединител включва компресора.При първоначалното му развъртане съпротивлението е най-голамо и в движение може да го усетиш съкаш изведнъж са ти окачили ремарке,но тогава не е толкова отчетливо заклащането,както на место поради участието и на други фактори.Естественно ти чуваш само перката и си мислиш,че е от нея.Ако се заслушаш на отворен капак,ще чуеш секунда преди това едно металическо чукване.
                  Второ,честотата на пускането на климатика зависи от режима,който си избрал и от състоянието на климатичната система.
                  Трето,по-шумната работа при включен климатик е нармална,понеже имаш повече работещи агрегати и по-голям товар върху двигателя.
                  Дефакто нямаш никакъв проблем.Може да си направиш едно обслужване на климатичната инсталация.
                  Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Благодаря за отговора колега, но ме притеснява честотата с която го прави. Нормално ли е според теб 5сек. перката върти, 10сек. не и така постоянно, независимо от какъв режим е климатикът и колко дълго е карана колата (и след 500км продължаева да го прави, когато спра на сфетофар). Много е изнервящо по сфетофарите. Възможно ли е да има някакъв датчик или реле, който не е читав и той да прави тези мизерии. Преди половин година я водих на обслужване на клим. инсталация, уж всичко и е наред, а проблемът си го имаше и преди.
                    Белисимата 156 1.8ТС 1999г.

                    Comment


                    • #11
                      Върти 2 степен тия 5 секунди или първа?
                      10 секунди не върти изобщо или върти само първа?
                      Welcome to the real world

                      Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                      Comment


                      • #12
                        Не знам как да разбера коя е първа и втора степен, върти с една и съща скорост. Завърта за 5сек., изключва за около 10сек. и пак се повтаря безкрай.
                        Белисимата 156 1.8ТС 1999г.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от itso_a Покажи съобщение
                          Не знам как да разбера коя е първа и втора степен, върти с една и съща скорост. Завърта за 5сек., изключва за около 10сек. и пак се повтаря безкрай.
                          Проблема е в повишено налягане в климатичната система - причини много - най-лесната е неправилна дозировка на фреона - следващите са дефектен пресостат и/или запушване на капилярна тръбичка
                          0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                          sigpic
                          Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                          Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                          Comment


                          • #14
                            Благодаря за отговора. Ако можеш да препоръчаш някой клубен сервиз или читав майстор от Пловдив.
                            Белисимата 156 1.8ТС 1999г.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                              Колега,с това трябваше да почнеш.
                              Първо,притрисането е точно в момента,в който електромагнитния съединител включва компресора.При първоначалното му развъртане съпротивлението е най-голамо и в движение може да го усетиш съкаш изведнъж са ти окачили ремарке,но тогава не е толкова отчетливо заклащането,както на место поради участието и на други фактори.Естественно ти чуваш само перката и си мислиш,че е от нея.Ако се заслушаш на отворен капак,ще чуеш секунда преди това едно металическо чукване.
                              Второ,честотата на пускането на климатика зависи от режима,който си избрал и от състоянието на климатичната система.
                              Трето,по-шумната работа при включен климатик е нармална,понеже имаш повече работещи агрегати и по-голям товар върху двигателя.
                              Дефакто нямаш никакъв проблем.Може да си направиш едно обслужване на климатичната инсталация.
                              Много добро обяснение. Само бих допълнил, че ако има притрисане, а не едно леко изменение на оборотите, което компа компенсира, защото в действителност той пуска АС-то и едно натоварване (описано от колегата по-горе) е хубаво да направиш една диагностика. Защото при включването на АС-то се товари допълнително и алтернатора, а те са на един ремък. В този ред на мисли провери си шайбата на алтернатора - тя не е просто шайба
                              Last edited by 33Dandy; d.m.y г., 13:53. Основание: допълнение

                              Comment

                              Working...
                              X